Start of my travel - Singapore

24 september 2015 - Singapore, Singapore

Na lang wikken en wegen (3,5 week) heb ik toch besloten om een blog bij te houden van mijn reis door Australië en Nieuw-Zeeland. (En ik denk dat ik hier achteraf geen spijt van zal hebben)

Bij deze ga ik dus met terugwerkende kracht mijn ervaringen van de afgelopen weken proberen naar boven te halen. Dit gaat niet makkelijk worden aangezien ik door het excessief gebruik van alcohol al het een ander ben vergeten.

Dit verslag gaat over de eerste dagen in Singapore voorafgaand aan mijn reis aan Australië.

31-08-15

Maandag 31 augustus 2015, de dag van mijn vertrek vanaf Schiphol om 16u met een vlucht richting Singapore met een tussenstop van +/- 3 uur in Qatar. Ik was al volledig gesloopt door het voorafgaande weekend waarbij ik maar enkele uurtjes heb geslapen. Ondanks het feit dat vliegen niet mijn favoriete hobby is, moet ik zeggen dat de vluchten naar Singapore zeer prima waren.

1-09-15 (dinsdag)

Na ongeveer 24 uur onderweg geweest te zijn, kwam ik dinsdag aan bij m'n hostel, het Green Kiwi Backpackers Hostel. Onderweg vanuit het vliegveld naar het hostel kwam ik gelijk een Duitse jongen(Tim Meey) tegen. Hij was zojuist aangekomen vanuit Australië waar hij een paar maanden had gereisd en daarvoor had hij een aantal maanden door Nieuw Zeeland & Zuid-Amerika gereisd. Na enkele minuten besloot hij om ook richting 'mijn' hostel te gaan. In de avond hebben we de omgeving verkend en hebben we wat boodschappen en alcohol ingeslagen. Verder hebben we de avond op het dakterras van het hostel doorgebracht met een aantal anderen.

2-09-15 (woensdag)

De volgende ochtend hebben we (Tim & Hazzel Ellen) de bus genomen richting Marina Bay. Wat meteen opvalt in Singapore is dat de stad ontzettend schoon is, mede door absurd hoge boetes en daarnaast is de hitte in de stad drukkend. Marina Bay Sands is een luxueus resort gelegen in de Marina Bay, Singapore. Het totale project kostte in totaal 8 miljard euro. Vanuit dit gebied heb je ook een schitterend uitzicht op het zakelijk centrum van de stad en hier hebben we een groot aantal foto's gemaakt. Hierna zijn we met de metro verder gegaan naar China Town en Little India. In de avond had ik afgesproken om Paul van Sint-fied te ontmoeten waarna we naar een restaurant zijn gegaan op de 60e verdieping van een van de wolkenkrabbers in het centrum. Paul is een oud studiegenoot van mijn opleiding en woont inmiddels al 5 jaar in Singapore.

Hierna zijn we doorgegaan naar het hoogste gebouw van Singapore: One Raffles Place. Voor 30 dollar (omgerekend ongeveer 20 euro) was het mogelijk om naar het dakterras van dit gebouw te gaan, op 280 meter hoogte. Op het dakterras bevind zich een luxueuze club: 1 Altitude. Hier hebben we wat gedronken en voornamelijke genoten van het uitzicht. Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel en heb hier tot diep in de nacht op het dakterras gechillt met een aantal anderen:)

3-09-15

Met weer maar enkele uurtjes slaap  (ik begin er onderhand aan te wennen) zijn we vroeg opgestaan om met een grote groep richting het eiland 'Pulau Ubin Island' te gaan. Het eiland ligt aan de noordoost kant van Singapore en is te bereiken via de trein,bus en vervolgens veerboot. Het eiland is vooral bekend omdat het voor een groot gedeelte nog in zijn oorspronkelijke natuurlijke staat is. Eenmaal aangekomen op het eiland hebben we mountainbikes gehuurd om het eiland te verkennen. Een deel van ons heeft vervolgens een schitterende mountainbike route gedaan. Op dit eiland heb je echt het gevoel dat je je ergens in de jungle bevind. Eenmaal teruggekomen in het hostel hebben we de avond weer doorgebracht op het dakterras luisterend naar een Australisch duo die de komende 5 jaar de wereld willen overtrekken, en dit enkel willen bekostigen door iedere avond muziek te spelen in Hostels. Good luck to them:D

4-09-15

Vroeg opgestaan om naar Sentosa te gaan. Dit is een kunstmatig toeristisch eiland inclusief theme parks, casino's, hotels en stranden. Alles op het eiland is enorm duur en deze dag had ik wat pech met het regenachtige weer. Einde van de middag ben ik teruggekeerd naar het Hostel om mijn spullen te pakken en richting het vliegveld te gaan om mijn vlucht naar Darwin te nemen. Singapore was een mooie stad om mijn reis te starten en 3 dagen hier waren voldoende om de voornaamste dingen te zien. Verder is Singapore behoorlijk prijzig, voornamelijk alcohol. Ik heb deze beginperiode enorm moeten wennen aan het hostel leven. Voornamelijk het slapen in ruimtes met 8 or meer personen is niet makkelijk aangezien ik om het minste of geringste wakker word.